Døbefonten

Døbefonten er af granit og stammer fra den romanske tid (ca. 1050-1250). Den er af den Vestjyske type udformet som et bæger og udsmykket med bægerblade, ligesom døbefonten i Nørre Nissum kirke. Den er placeret på en fod, der ligeledes er udhugget af granit.

I betragtning af at kirken er fra reformationsperioden og døbefonten er 300-500 år yngre, må man antage, at fonten er blevet bragt til kirken andetsteds fra. Det er også muligt, selvom der ikke findes vidnesbyrd herom, at der i den tidlige middelalder har været en anden kirke på øen, til hvilken fonten blev hugget. Hvis dette er tilfældet, har denne kirke højst sandsynligt været af træ og været opført på samme sted som den nuværende kirke.

I dåbsfadet, der er af bronze, er årstallet 1777 samt initialerne L.W.H.H.C.Z. indgraveret. De står for Ludvig Wilhelm Høgh og Hedvig Cathrine Zyphten, det var dem der skænkede fadet til kirken.